RECEPT PÅ KLADDKAKA

Jag fick en kommentar av någon som frågade om jag kunde skriva receptet på kladdkakan jag gjorde som är lite längre ner och det tänkte jag skriva nu.
INGREDIENSER:
2 ägg
2.5 dl socker
4 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
100g smör
1 dl mjöl
1/2 tsk salt
1 tsk bakpulver

GÖR SÅ HÄR:
Sätt ugnen på 175 grader

Smält smöret i en kastrull (eller värm i mickron)

Vispa ägg och socker tills det blir poröst

Blanda samman med resten av ingredienserna, blanda försiktigt annars blir smeten luftig och kladdkakan torr.

Häll ner smeten i en smörad form

Låt stå i ugnen i ca 15-20 minuter beroende på hur kladdig kladdkaka du vill ha.

Jag brukar ha inne den lite mer än 15 minuter. Bakpulvret har jag hittat på att lägga i. Den blir stor i ugnen men när den kommer ut så sjunks det ganska fort. Man får välja själv om man vill ha bakpulver i men jag har börjat med det eftersom jag blir så nöjd med denna kladdkakan. hoppas ni provar detta och lyckas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0