ENGELSKALÄXA -.-

nu är jag verkligen proppmätt "stavning! jag åt inte upp nu.. det var ganska länge sedan ähm, förlåt för stavningen :)
lalalala. nu har jag kollat påp eva & adam på datan bra faktiskt (y) .. asså jag har ju sett dom förr men det var ganska länge sedan igen :p
idag hade vi först svenska, matte, engelska, lunch, idrott, bild lååååååååång dag! :o
i engelskan hade vi läxa till idag men det visste inte jag men jag hade läst på men hon förhörde oss ändå inte ... :) 
till nästa vecka har vi den här läxan.. " verb " + " glosor " + " meningar "
Svenska - Engelska 

GLOSORNA.

Londonbo - Londoner
tidning - newspaper
journalist - reporter
prata med - talk to
såg inte glad ut - didn't look happy
tråkig - boring
egen - own
södra - south
gå över - cross
krydda - spice
hit - here
tvärs över - across
farbror/morbror - uncle
början - start
rakt fram - straight on
nära - near
tunnelbana - underground
studera - study
elev, studerande - student
ledig dag - day off

VERBEN.

börja, började, börjat - begin, began, begun
möta, mötte, mött - meet, met, met
sova, sov, sovit - sleep, slept, slept

MENINGARNA.

Vad heter du? - What's your name?
Han ville inte prata. - He didn't want to talk.
Jag lyssnade på honom - i listened to him

det var alla i engelskan, chaoo .. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0