SÖNDAG OCH RABARBER KAKA!

jag har verkligen inte bloggat på länge nu... ^
iallafall. om jag kanske skulle berätta om min dag idag kanske? ;)

dagen började med att jag vaknade upp 10.50 hos mormor, jag gick upp och åt frukost. sen gjorde jag mig iordning och kollade på tv sedan kom filippa en stund sen vid klockan 12.00 åt vi hemma hos mormor, "lite" tidigt tycker jag själv, men dom äter alltid så tidigt ^^)
sen gick jag och gjorde lite läxa och så...
vid klockan 2 kom mamma och hämtade mig och elin. när vi kom hem roade jag mig med att rensa min gaderob, snacka om mycket jag ska slänga! ;o
vid klockan fyra åkte jag mamma & mikael och hämtade rabarber för att vi skulle baka, på vägen hem åkte jag och mamma runt håstensskiosken "stavning*
& köpte korv och mos och jag och elin en kebab tallrik att dela på eftersom man får så mycket mat!
när vi kom hem började jag och mamma på rabarber kakan. vi har aldrig bakat det förr bara rabarberpaj så det var lite spännande ;) ...
så länge kakan var i ugnen hjälpte mamma mig att lägga in dom kläderna jag skulle behålla i gaderoben.
när vi var klara så var kakan också klar. den blev verkligen jätte god! jag tänkte visa bilder på när vi höll på att baka och hur bilden såg ut på kakan i tidningen där vi hittade receptet och när kakan är klar! jag tänkte också lägga in ett inlägg på receptet imorgon.

så ser kakan då ut innan den ska in i ugnen.


klar i ugnen & så gott!

/emma ♥


Kommentarer
Postat av: anonym.

ser gott ut :).

2011-05-23 @ 15:28:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0