BAKNING

i förra inlägget skrev jag ju att jag skulle visa er det jag och mamma bakade idag.

här är bullarna när det är deg.


här kommer 2 bilder när bullarna har kommit ut ur ugnen.



nu ska ni få se våra vaniljbullar. ni har säkert ätit det förr. jag trodde att vi skulle göra en rund deg sen trycka ner ett hål och hålla i vaniljkräm där i. men vi gjorde helt annat. vi kavlade ut degen och la en klick vaniljkräm där på. sen satt vi upp alla kanter så. vi satt i hop dom så det blev en boll, efter det la vi de vi hade suttit ihop längs ner i formen. titta hur dom såg ut innan dom hade kommit in i ugnen och efter.




dom är inte alls lika dom man köper, dock är det socker på dom man köper också men det kan man ju bara strö på. som ni ser här så ser man ju inte vaniljkrämen. men det är i bullarna.

/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0