MIDSOMMAR & MIDSOMMARDAGEN

midsommar. det började med att jag blev väckt vid 8, jag trodde seriöst att jag skulle dö! 
sen åt jag frukost och fixade mig, sen vid 9 kom pappa och hämtade mig så åkte vi till stan och köpte jordgubbar, krans och mat..
sen blev klockan halv 12 då åkte jag och pappa hem och bara hämtade maten och sånt vi skulle ha med oss till södranäs eftersom vi inte kunde ta allt på cyklarna.. 
när vi hade kört ner sakerna åkte vi hem och bytte om för det var för kallt med kjol tyckte jag. 
sen cyklade vi ner och var där halv 2 då åt vi sill, lax, korv och potatis.
när vi var klara så var klockan lite över 3 vi tänkte att vi kunde åka till stans midsommar ring eller vad man säger..
när vi kom dit var dom på väg att gå, ja några iallafall..
sen gick vi och köpte glass och cyklade tillbaka till södranäs då var klockan 4-5 då började jag och sofia att fixa jordgubbarna.. dom andra var ute och spelade kubb. sen åt alla jordgubbar sen körde vi kubb tjejerna mot killarna, vilka vann... tjejerna såklart! 
då ville killarna ha rivanch "stavning" och såklart fick dom det, men gick det bättre? nej...
sen brotades vi lite hihi!
och grillade kött sen åt vi godis och sånt sen blev klockan halv 1 och då kom mamma och mötte mig för hon hade varit i läjet & jag skulle hem till henne. när vi kom hem var klockan 2 och då gick jag och nana! 

midsommardagen. vaknade upp första gången halv 11 men somna om till 1 så gick jag upp och åt mat och duschade sen cyklade jag, mamma & mikael till jäjet till mormor och vikade lite sen till min morbror men han var inte hemma men det var hans tjej och barn så vi satt där en stund, sen cyklade vi hem. snacka om att jag är trött nu... 
nu ska jag sticka till pappa så ska vi äta pizza, här får ni en dålig cam bild på mig just nu...


vi hörs! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0